Bursa Enduro 2015

Daha önce bir kez günübirlik gittiğim festivale bu sefer Cumartesi hareket ve bir gece çadır konaklama olarak katıldım.

Hafta içinde sürekli yağmur veren hava tahminleri Perşembe günü gerçek olmuş.  Yağmur ve sert rüzgarda çadırlar uçmuş, alan karışmış.  Bu durum katılımcı sayısına da yansımış.

Cumartesi itibarı ile hava raporları daha pozitif olunca, Alp ile Eskihisar’da buluşmak üzere sözleştik. 3. motorize ise aramızda en büyük motoru kullanan (1200GS su soğutmalı) Sevgi idi.

Topçular’da direk Orhangazi’ye vardık ve geçtik.  İznik gölünün güneyinden girerek göle bakan bir pansiyonu  ziyaret ettik.  2 kütük ev var.  Bunları Gürcü ustalar inşa etmişler hele de aşağıdaki nefisti.  Geniş bir bahçesi var çadır kurmakta mümkün.  İşleten arkadaş kurtadığı sokak köpeklerine ise farklı bir yer yapmış.  Her hayvanın üzücü bir de hikayesi var.  İyi olan tarafı an itibarı ile kurtarılmış ve mutlu olmaları.  Hele kör olan Sultan bahçede bizimle yanyana geziyor.  Ses, koku, ve diğer duyguları o kadar gelimiş ki sorunsuz engebeli arazide yürüyüp gezebiliyor.  Civarda yürüyüş, bisiklet parkurları var.  Kaya tırmanışı içinde uygun yerler var.  Tavsiye ederim

Çayları içip müsaade istedik yolun devamını getirip İznik’e indik ve orada nefis bir öğle yemeği yedik.  Lokanta ismini ilerde yazarım.

Yenişehir dağ yolları üzerinden İnegöl’e ulaşıp, içinden geçip GPS’in gösterdiği rotadan yayla yollarından kamp alanına vardık.  Nefis yerlerden geçtik.  Trafik yok denecek kadar az.  yer yer mıcır olsa da zorluk derecesi çok düşük.

1.500 metredeki kamp alanına vardığımızda hava bulutlu idi.  Ara sıra güneş bizi ısıttı ise de güneş batınca içlikler ve polarlar ile önlem aldık.  Kamp alanında farklı restoranlar kurulmuş  Balık ekmekçisi de orada idi, et lokantası da, İskender kenapçısı da.  Uskumru balık ekmek ile başlayıp,  bol etli İskender Kebap ile devam edip, triportöre kurulu makinesinden kahve yapan noktada yemek faslını tamamladık.  Kalite her 3 nokta için de gayet iyi, fiyatlar da makuldü.

Çalan müzik çok başarılı değildi.  Sebep müzik sistemi olabilir. 2 gün önce yağan sert yağmur sebebi ile sorun yaşamış olabilirler.   Sahne güzeldi gerçi,  lokasyon iyi tutulmuş.  İsteyen dinledi isteyen dans etti. Biz yakın bir noktada ateş başı sohbet ettik.

Ve gece sağlam soğuk yedik.  Thermarest ve ka tüyü uyku tulumuna rağman üşüdüm.  Tüm içlikleri giyerek alınan önlemler işe yaradı.  Ama daha iyi bir uyku tulumu ihtiyacım olduğu kesin.

Burada en önemli nokta çadır yeri seçimi!  Genelde sessiz olabilecek sahneye direkt bakmayan yerleri seçerim ki gene öyle yaptım.  Ne yazık ki hemen arkamızda sabaha dek gürültü yapan ve araba çalıştıran grubu gözden kaçırmışız.  Bir daha buna da bakmak lazım.

Pazar sabahı kahvaltı ve toparlanmayı takiben, stand açmış olan KTM’yi ziyaret ettik.  Test için 1050- 1190 ve 1290 getirmişler.  Dodurulması gereken formları biraz bekledikten sonra 1050 ve 1190 ile kısa bir test yaptık. 1190’da didon amortisörü var.  Virajlarda hissediyorsunuz.   Motor ergonomileri daha seyahat odaklı olmuş diyebilirim.  990 daha enduro ve offroad ergonomisine sahipti diye düşünüyorum.   1190’ı enduro modunda denedim.  Gaz tepkileri azaltılmış aşırı sakin geldi.  Daha sonra street modunda 1050’yi test ettim.   Dönüş yolu öncesi dar zamanda yapılan bu testlere dayanarak bir yorum yazmak doğru değil.  İyi tarafı ülkemizde en son çıkan motorları bulmak mümkün.  Tabi vergi ve artan EU ile yükselen TL fiyatları saymaz isek.  Istanbul dönüşü Spormoto’da test etmek lazım.

Dönüş yolu ise nefisti.   Domaniç üzerinden döndük. Domaniç çıkışında yolun sol tarafındaki kır bahçesi içinde yer alan restoranı tavsiye ederim.  Köftesi, külbastısı çok başarılı idi. Bir ara bu rotayı resim olarak bloga koyarım.

Orhangazi’den itibaren trafik yoğunlaştı ve aceleci araç sürücüleri ile birlikte Topçular’a geldik.  Çok dikkat etmek lazım çünkü acele ile şehre dönmek isteyen sürücüler hiç bir hız sınırına veya trafik kuralına uymadan gazlıyorlar.

Eskihisar çıkışı yoldaki inşaat çalışmaları trafiği iyice yoğunlaştırdı.  Vapurdan birlikte indiğimiz onlarca chopper türü motor ile en sağ şeritten şehri Istanbul’a merhaba dedik.
Sonrası E6 üzerinden şuursuz araç kullanan sürücüler ile yapılan standart geri dönüş oldu.

Bursa Enduro’yu bu organizasyon sebebi ile tebrik etmek lazım.  Umarım seneye da devamını getirirler.